Pappa, du ska bli morfar!

Vet du pappa? Du ska få ett barnbarn. Ditt första barnbarn. Du ska bli morfar. En änglamorfar. Mamma ska bli mormor. Johan ska bli morbror. Till mitt och Stefans barn. Till en liten tjej. En prinsessa. Vi kunde inte hålla oss från att ta reda på om det skulle bli en flicka eller pojke
Jag tror du visste först av alla. För du finns med mig överallt, vart jag än går. Det var hur länge sen som helst som jag skrev till dig här. Och jag vet inte varför. Kanske för att jag känner att du är med mig ändå. Kanske för att jag är nöjd med det jag har skrivit här hittills och känner att du vet hur mycket jag saknar dig. Jag fortsätter skriva i böckerna till dig, det lovar jag. Älskade pappa. Ibland behöver alla ord och känslor få vila lite.
Tänk om du hade andats med oss. Då hade du och mamma blivit morfar och mormor tillsammas. Som ni pratade om för flera år sen: "Den dagen du får barn, Lisa..." Den 19 juni är hon beräknad att komma till oss. Jag har varit - och är fortfarande - rädd för att något kommer gå fel. Men samtidigt är jag så lycklig och förväntansfull inför framtiden. Jag försöker njuta så mycket jag kan av det här. Nu är jag aldrig ensam. Skyddar du oss? Skyddar du våran lilla tjej.
Jag önskar så att du fick vara med och uppleva det här med oss. Det vet jag att mamma också önskar. Hon kommer bli världens bästa mormor. Du skulle ha blivit världens bästa morfar. Jag kommer berätta så mycket om dig den dagen våran lilla prinsessa kommer förstå. Det finns så mycket att säga.
 
Jag har öppnat en ny sida: minbebis.com/blogg/loveyou där jag tänkte skriva under tiden som våran lilla tjej växer. Där är alla som har läst mina ord till dig under den här tiden välkomna att läsa och följa med på våran resa mot att bli en familj.
 
Jag älskar dig pappa - varje dag!
 
 

Kommentarer
Postat av: Kari

Stort grattis !
Det kommer gå lysande med lilla prinsessan.
Ta hand om er
Hälsningar
Kari

2013-02-26 @ 11:19:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0