Din rädsla blev min rädsla.

Man ska inte vara själv. Man ska inte vara ensam. Men ibland är hjärtat ensamt. Samtidigt som det är fyllt av så mycket. Tillsammans är man mindre ensam. Är du själv, pappa? Du visade att ditt hjärta var fyllt av oss. Du hann göra det. Fina pappa. Man ska inte vara själv. Ensam. Därför tog det emot extra mycket varje kväll vi skulle åka hem från. Jag ville inte att du skulle vara själv. Inte vara ensam. Jag hatar att du skulle vara själv. Jag ville inte. Kände du att du var själv? Kände du dig ensam? Dina känslor blev mina känslor. Dom vandrade över till mig varje dag. Dina tårar blev mina tårar. Våra. Och dom sitter kvar. För evigt. Din rädsla blev min rädsla. Våran. Och den sitter kvar. För all framtid. Jag hatar att vara utan dig. Men jag är inte ensam utan dig. Vi är flera som är utan dig. Mindre ensamma tillsammans. Är du själv utan oss, pappa? Man ska inte vara ensam.
Jag saknar dig. Oändligt mycket.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0