Tänk om du hade varit hemma.

Ser du när vi ler här hemma, pappa? Ser du hur vi skrattar? Leenden och skratt parallellt med saknaden, sorgen och tårarna. Det är en svår kombination, att klara av att skratta, men vi klarar det tillsammans. Men jag tror att vi alla tycker att det hade varit lättare att få fram skrattet om du hade varit hemma. För då hade vi inte haft någon sorg i våra hjärtan varje dag. Den ligger som en blyklump i magen, bröstet och hjärtat. Vissa dagar väger den bara som bomull, men det är bara tillfälligt. Den där sorgen. En tillfällig lätthet. En lätthet som jag dock är tacksam för att människorna runt omkring mig kan få fram över huvudtaget. Famnarna runt omkring är lika öppna som din var. Varma. Glada. Mottagliga. Ärliga.
Jag undrar fortfarande... När kommer du hem?

 

Kommentarer
Postat av: rasmus

jag beklagar verkligen hörrudu, kärleken övervinner allt på jorden :/

2011-02-24 @ 10:51:10
Postat av: Lisa

Tack så mycket

2011-02-25 @ 09:23:15
URL: http://upptillhimlen.blogg.se/
Postat av: Johanna

Vilken fin blogg, blev verkligen rörd när jag satt och läste igenom maj och juni 2009. Men måste säga att du är stark!!



Ha det så bra :)

2011-02-25 @ 16:28:16
URL: http://fotoochnagellack.blogg.se/
Postat av: Rasmus

DU borde inte tacka mej för hur ska man säga det på ett trevligt sätt du förtjänar det jag är en kille som är 14 år och inte full vuxen än ;)

men jag måste vara lite snäll mot en som inte mår så bra men det fixar nog sej :)

2011-02-25 @ 16:29:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0