Brev från Cancerfonden.

"Tid är allt.

Inte vaknade du idag och tänkte att du skulle få det här brevet. Men nu sitter du med det i handen och har börjat läsa. Jag ska försöka göra tiden värdefull för dig. För det ärvad jag tänkte skriva om. Tid. Inte i meningar om hur mycket klockan är, vilken tid nyheterna visas eller att det tar lång tid i affären. Utan den tid vi har eller har haft med dem vi älskar. För efter ett cancerbesked är tid allt. Då är varje månad, vecka, dag, timme och minut det mest värdefulla vi har.

När vi startade våran verksamhet var cancerbeskedet ofta en dödsdom. Men idag, tack vare forskning, framsteg och inte minst dina gåvor kan så många som sex av tio återvända till livet och till den tid som var menad. I 60 år har vi arbetat för att hitta lösningen på cancergåtan. Och för varje cancersjuk, varje anhörig och vän kommer vi att fortsätta vår kamp tills alla kan få tiden tillbaka. Jag hoppas verkligen att du känner hur viktig din gåva är, att varje krona räknas och skänker dyrbar tid till dem som allra bäst behöver den."



Jag behövde mer tid med dig pappa. Alla vi här hemma behövde det. Jag ska fortsätta samla in pengar för att ge andra människor mer tid. Tid är så värdefullt. Särskilt efteråt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0