Det lyser där du är.

Hej älskade pappa.

Jag och mamma var hos dig igår. På din plats. Där finns för evigt en del utav dig. Där finns för evigt en del utav oss. Din plats lyser upp hela området. Jag älskar det. Det är så fridfullt där. Precis som du tycker om. Din storasyster var där när vi kom. Det har aldrig hänt förut - att det är någon annan där samma tid som vi kommit till dig.
Så många olika färger. Lite tårar. Kramar. Otal med gula löv som fallit ner på marken. Grå himmel. Höst. Men ändå lyser det upp. Din plats. Där du är. Det lyser så klart. Det lyser även när mörkret har fallit. Somliga ljus brinner aldrig ut. Precis som att kärleken inte rinner ut. Det enda som kan rinna ut är tid. Inte minnen, sorg, känslor och kärlek. Det finns alltid där. Blir aldrig gamla. Minnen. Känslor. Saker man kan ta på. Saker man inte kan ta på. Allt finns för all framtid. Men man måste ta hand om allt. Vara varsam. Försiktig. Tålmodig.

Jag saknar dig med hela mig. När kommer du hem?


Kommentarer
Postat av: faster

En dag.......<3

2010-11-01 @ 19:28:11
Postat av: Lisa

Jag hoppas du har rätt <3

2010-11-01 @ 21:37:50
URL: http://upptillhimlen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0