Ditt hjärta är mitt hjärta.

God morgon älskade pappa!

Igår var det cup med grabbarna, och dom gjorde dig stolta där uppe genom att vinna alla matcher överlägset. Jag tror att du sitter på ett vitt moln och ler nu. Okej, kanske inte på ett moln - men jag vet att du ler. Idag ska vi tillbaka och spela slutspel. Jag vet att du håller tummarna och hejar från din plats.

Igår kväll åt jagm Julia och Sophie middag hemma hos Sophie och sen gick vi ut. Vi mötte upp Elin, Nikolina och Fia i stan, och jag valde att följa med Elin hemmåt, för att jag kände att... att det var rätt just då. Nu när jag äntligen är hemma igen så vill jag vara bredvid Elin i alla situationer. Hon ska inte vara ensam. Du hade gjort samma sak för den vännen du bryr dig mest om, det vet jag. För du och jag - vi har samma tankesätt. Ditt hjärta är mitt hjärta.

Förresten pappa; har jag sagt att jag tatuerade mig i Thailand? Nej, det är ingen fara, och dom blev jättefina. Och betydelsefulla. Bakom vänster öra står det "hopp". Bakom det andra örat står det "kärlek". På deras språk. Dom är till vi i familjen, släkten och alla vänner. Dom ger mig hopp. Dom ger mig kärlek. Och det är anledningen till att jag orkar. Tillsammans med minnena av dig.



Kommentarer
Postat av: Elin

Tack för att du finns fina Lisa, tack för att du offrade en kväll för mina tårar. Jag älskar dig <3

2010-05-06 @ 15:54:36
URL: http://eluuns.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0