Ju större kärlek, ju större sorg.

Hej min räddande ängel.

Imorgon är det en speciell dag. Det är inte bara 15 månader(!) sen du tog ditt sista andetag (jag kan inte förstå att tiden över huvudtaget går framåt utan dig), utan världens bästa Elin tar studenten. Och fina Nikolina, Viola, Sofia, Sophie och en massa andra. Jag ser fram emot att se dom på en av sina lyckligaste dagar i livet - för när vänner är glada, då är jag också glad. Det är bara det som behövs.
En av dom i vita klänningar som kommer att springa ut imorgon är i samma sits som jag var på min student förra året. Hon springer ut mot sina vänner och familj, där hennes mamma också skulle ha stått och tagit emot henne. Jag sprang ut mot mina vänner och familj, där du också skulle ha stått och tagit emot mig. När jag sprang ut så började det regna precis när jag kom ut. Vi säger här hemma att det var du som grät för att du inte fick vara med. Var det så, pappa? Jag kan i mina drömmar se framför mig hur det hade sett ut om du hade tagit emot mig med dom andra den dagen. Det är lycka, pappa. Total lycka.
Imorgon hoppas jag att det kommer vara strålande sol när dom fina prinsessorna springer ut, och att det är ett tecken på att Violas ängel ler när hon ser hur mycket hennes dotter har kämpat.
Imorgon ska bli en fin dag. Ingenting ska få förstöra deras dag.



Kommentarer
Postat av: Mamma

Älskade, finaste Lisa <3

2010-06-10 @ 09:04:28
Postat av: Viola

den blev underbar, tack lisa <3

2010-06-12 @ 01:34:07
URL: http://vajola.blogg.se/
Postat av: Elin

tack för att du delade dagen med mig <3

2010-06-13 @ 00:52:50
URL: http://eluuns.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0