Jag grät ikapp med regnet.

Pappa,
nu har jag suttit ute i en stol i regnet länge. Vet du vad jag har gjort? Läst igenom dina brev. Och mitt brev till dig. Jag läser dina brev för att hämta lite kraft. Det är bara dina egna ord, med din egna handstil, som kan övertyga mig om någonting alls. Jag grät ikapp med regnet.
Får jag visa några av dina ord här, pappa? Bara några få? Jag gör det... såna ord som inte behöver ligga mjukt i bara mitt hjärta, utan som kan delas med några andra. Dom djupaste orden och meningarna - dom är bara med mig. Det lovar jag. Det vill jag. För det är dina ord till mig. Till bara mig.
Jag har inte läst dina brev på ett tag, så när jag läste dom här orden nyss, så rann tårarna extra mycket. Mer än de runnit längs kinderna de andra gångerna jag har läst dom här orden. Dom kom ännu närmare än innan. Du förstår varför.

"Som ni vet så ligger Djurgårdens IF mig mycket varmt om hjärtat och jag har haft de som lag sen 1966 någon gång, då Viola hade en kille som bodde på Djurgårn vid Gröna Lund och tog med mig på hockey och fotboll. Han hette Leif. Jag var och såg när Rolle Stoltz spelade hockey bland annat. Sen är det så att en kille som hette Gösta "Knivsta" Sandberg, som blev utsedd till århundradets Djurgårdare för några år sedan, var klasskamrat med farmor. Det är stort. Därför har jag givetvis försökt få er två att bli Djurgårdare i hjärtat då det för mig har betytt så mycket genom åren. Så jag hoppas att DIFs märke finns hos er framöver och att ni tänker på mig när de spelar."

Jag ska börja spela i Djurgårdens märke pappa. Oj, vad jag kommer tänka på dig då. Samtidigt som jag ser framför mig hur stolt du är. Hur stolt du skulle ha varit...



Kommentarer
Postat av: Viola

Jag är så glad att mina år med Leif förde något bra med sig till Roland,och sen vidare till dig och Johan.All kärlek till er......<3

2010-07-18 @ 07:57:50
Postat av: Lisa

Tack faster <3

2010-07-18 @ 08:05:48
Postat av: Sara

Han är stolt över dig älskade vän. Dom är stolta över oss, det vet jag. Tänk om din och min pappa träffats där uppe i himlen, dom är ju änglar båda två nu och ska jag vara ärlig så tror jag dom sitter och kollar ned på oss varenda sekund. Skrattar och har roligt, det är nog vad dom har där uppe.



Du är en helt fantastisk människa, när tårarna rinner och allting känns värdelöst så brukar jag tänka på dig. Att du känner precis likadant och det är för mig en trygghet. Att veta att det finns en där ute som saknar lika mycket som jag. Tack för att du finns och glöm aldrig att jag finns!



Stor kram <3

2010-07-19 @ 21:49:31
URL: http://frookensara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0