Våga vilja leva vidare efter en stor förlust. Citat. Sida 32.

Du kommer att överleva

  • Du kommer att må bättre.
  • Helt säkert.
  • Läkeprocessen har en början, en mitt och ett slut.
  • Kom ihåg, i början, att det finns ett slut. Det är inte så långt borta som du tror. Du kommer att bli återställd.
  • Naturen är på din sida och naturen är en mäktig bundsförvant.
  • Säg till dig själv, ofta: "Jag lever. Jag kommer att överleva."
  • Du lever.
  • Du kommer att överleva.

  • Kanske det...



    ... men det är inte alls nära det där så kallade "slutet". Jag är inte redo för boken. Men jag läser. Jag läser och analyserar. Tar in. Tänker på orden. Märker att på varje sida står det många ord som stämmer in. Ordagrant. Boken sätter fingerspetsen på känslan och situationen. Det är jobbigt. Men samtidigt otroligt bra.
    Jag läser den för dig, pappa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0