Trots att jag såg en stjärna lysa klarare än de andra.

Sju minusgrader. Promenad. Lång väg rakt fram. Mörk himmel. Stjärnklart.
Jag gick där själv nyss och tittade upp. Sa viskandes upp mot himlen och stjärnorna; "jag vill veta vart du är, pappa". Tårarna rann försiktigt ner. Ner längs kinden. Men frös innan dom hann lämna ansiktet.
Klev innanför dörren. Tårarna smälte. Jag insåg att jag inte skulle få något svar på min fråga. Det kanske kommer. Eller så förblir frågan obesvarad. Under hela livet. En börda. En otrygghet.
Trots att jag såg en stjärna lysa klarare än de andra.


Kommentarer
Postat av: rebecca

Den starkaste stjärnan på himlen är din pappa. Som lyser för dig, bara dig. Han lyser så starkt som han vill att du ska lysa.



Jag får gåshud av dina ord i bloggen fortfarande.

Kram

2010-02-07 @ 22:59:36
URL: http://rks.blogg.se/
Postat av: faster

Stjärnan ser dig ,Lisa.Villkorslös kärlek kan aldrig försvinna,den finns i ditt hjärta hela livet. KRAM<3

2010-02-08 @ 07:06:29
Postat av: faster

Stjärnan ser dig Lisa.Villkorslös kärlek kan aldrig försvinna,den finns i ditt hjärta hela livet.KRAM <3

2010-02-08 @ 07:11:10
Postat av: Lisa

Tack faster. <3

2010-02-08 @ 11:03:57
URL: http://upptillhimlen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0