Jag minns så tydligt.

Jag minns så tydligt varje gång jag kom in till dig, kramade om dig länge och fick höra dina andetag och svagt tydda ord. Jag fick känna din famn och din kärlek. Jag minns så tydligt.
Jag minns så tydligt doften när vi höll om varandra. När vi sågs första gången på dagen. När vi sågs sista gången på dagen. Doften som var en kombination mellan sjukhuskläder och dig, pappa. Det är två ting som inte passar ihop i vanliga fall. Men just nu är det den doften jag förknippar med dig. Älskade pappa. Jag minns så tydligt.
Jag minns så tydligt dina vinkningar och ledsna ögon varje gång vi sa hej då för dagen. Jag minns så tydligt.
Varje gång jag går från din plats - din grav - så brukar jag vända mig om... och göra samma vinkning.

Jag minns så tydligt.




Kom tillbaka. Det spelar ingen roll om du har din sjukhusskjorta på dig. Du har ju vårat hjärta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0