God jul min skyddsängel. Du har varit med oss hela dagen och kvällen.

Under en dag som evighetslånga julafton märks det lite extra att det är en person som saknas. Oavsett hur många man är som firar jul tillsammans. Så är det. Jag saknar dig så mycket, och det är vi flera som gör. Hålet blir bara lite extra brett och djupt en dag som denna. Imorgon kanske det är tillbaka i - det jag numera kallar normal storlek - igen. Men vi har gjort det bra idag, pappa. Och du var med oss hela tiden i våra hjärtan. Jag älskar att jag har gjort nära och kära glada idag. Det värmer mest av allt tror jag.
När vi var hos dig idag tände vi ljus och satte dig tre mörkröda rosor som lyser upp hela din plats. Den här gången la vi även dit en mistel. En sån där man kramas och pussas under vid jul. Vi saknar dig så.

God jul världens bästa pappa. Jag hoppas du fick julklappar i himlen och att du kunde bjuda alla andra änglar på janssons frästelse. Men snart får du komma hem igen, så att vi kan fira en vanlig julafton nästa år.



2008... den sista julen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0