Ibland kan ett leende vara det största för dagen.

Sorgen är kärlekens pris. Ju större kärlek, ju större sorg. Bottenlös kärlek. Bottenlös saknad.
Det är världens mest oändliga kärlek. Det är även världens mest oändliga saknad.
Allt efter som dagarna och kvällarna går, växer saknaden. Men även kärleken. Kärleken till dig och allt du har gjort här. Du har format. Du har funnits. Precis här.
Alla minnen slår mig hårt i magen, för att jag vet att jag inte kommer få några nya. Inga nya minnen som inkluderar dig. Jag försöker ta stegen mot den dagen då jag istället ler åt allt som har varit. Varje dag. Långsamt. Ibland lite fortare. Men man får inte ha så bråttom.
Ibland kan ett leende vara det största för dagen.
Det måste man ta vara på. Fånga känslan.


Kommentarer
Postat av: rebecca

Sorgen är kärlekens pris. Jag läste igenom dina rader. Tror vi läst samma bok. Så himla fin.

2010-09-06 @ 22:00:50
URL: http://rks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0