Vi som behöver dig

Vi var hos dig nyss pappa. Idag på halvårsdagen.
Vi satte dit tre stora, vackra rosor. En från oss var och en.
Jag undrar varför jag med automatik tvingar mig själv att räkna dagarna utan dig.
För mig är det ett bevis på hur mycket jag behöver dig.
Ett bevis på hur oerhört mycket jag saknar dig. Älskar dig.
Mamma stod framför din plats idag. Hon höll om mig och Johan från varsin sida.
Hon frågade Johan; "tror du att pappa finns här någonstans, Johan?"
Johan nickade. Världens bästa lillebror nickade. Nicken betydde ett 'ja'.
Och jag tror att han menade det. För han behöver dig. Han saknar dig.
Han behöver dig. Därför måste han också tro det - att du finns.
Det är likadant för mig och mamma tror jag. Och för de andra som saknar dig.
Likadant för oss alla. Alla oss som saknar dig. Vi som behöver dig.



Kommentarer
Postat av: M

Varje gång jag läser ett inlägg, så strömmar tårarna ner för mina kinder. Jag kan inte ens föreställa mig den sorg du känner.. just nu känner jag bara en annan saknad, efter någon jag håller kär.. Men men..



Du skriver så fint och du är så stark Lisa!! Jag kände inte din pappa, men jag tror han lyckades uppfostra en grymt bra tjej och det kommer gå så bra för dig, även om du kommer bära med dig saknade i ditt hjärta...



Många kramar!

2009-09-10 @ 21:20:14
Postat av: Lisa

Tack snälla "M" för otroligt fint skrivna ord. Det värmer otroligt mycket när jag får ord utifrån.

Känner du en saknad, så tänk på att man inte ska ge upp - och man får känna sig svag. Glöm inte det.



Tack snälla, igen.

Stor kram

2009-09-11 @ 08:19:13
URL: http://upptillhimlen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0