Man ska aldrig behöva vara med om att förlora sina barn

Hej pappsen.

Vet du vem som fyller år idag? Klart att du vet. Din mamma. Farmor... Världens bästa farmor. Eller hur? 26 september.
Jag vet att farmor är så otroligt ledsen över att du är borta. Så ledsen. Du var ju hennes Roland. Hennes barn. Hon har fortfarande alla sina barn kvar, bara att ett av dom är någon annanstans. Långt långt borta. Men ändå väldigt väldigt nära. Vi vet inte vart någonstans. Vi vet inte vart du är. Men hon vill ha dig här, precis som vi vill. Här på jorden. Levande.
Jag kommer ihåg när farmor sa "jag har inte kunnat sova ända sen Roland blev sjuk". Stackars farmor. Hon saknar dig så mycket.
Man ska aldrig behöva vara med om att förlora sina barn.

Igår satt jag och gjorde farmors present. Ett collage. Med bilder på oss. På dig, mamma, johan, mig och farmor. Till slut blev det alldeles torrt på kinderna efter alla tårar som kom efter att ha valt ut de bilderna jag ville ha med. Tänk att du är borta... Världens bästa Rolle. Världens bästa pappa. Världens bästa människa.




Idag - fast om en månad precis - är det en annan födelsedag.
Då är det din födelsedag, pappa. Din 50-årsdag. 26 oktober.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0