Jag var tom på ord

Hej pappa.

Ikväll var vi hemma hos Tony och Bella. Bella fyller år idag. Jag och mamma kom hem för en stund sen. Du saknas lika mycket varje gång någon i släkten fyller år - och det är ofta. Jag saknar dig varje dag. Varje minut.
Jag och mamma var hos dig idag. Vid graven. Din plats lyser upp på långt håll. Precis som du gjorde. Vi satte dit massa gula rosor.
När jag och mamma stod där, som vi alltid gör, bredvid varandra, mammas arm runt mig eller tvärt om, så sa mamma massa saker. Fina saker. Djupa saker. Jag fick höra meningar som; "Vi var menade för varandra, jag och pappa", "Vi var beredda att bli gamla tillsammans. Inte rädda för att bli gamla, för vi hade planer" och "Vi var bästa vänner långt innan vi blev tillsammans". Mamma berättade lite om hur det var när ni var yngre, och vad ni nu för tiden hade för framtidsplaner. Och när jag fick höra dom - era planer - så kom tårarna smygandes i ögonvrån. Jag var tom på ord. Tom. Jag insåg att jag skulle göra vad som helst för att ni två skulle få leva era planer som ni hade gjort upp. Ni två tillsammans. Vad som helst skulle jag göra.



Mamma har så rätt - ni hör ihop. Ni två.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0