Ett halvår utan dig idag

En ny dag idag. Inte vilken dag som helst, pappa. Idag är det precis ett halvår sen du somnade in för alltid. Ett halvår sen din kropp ofrivilligt inte orkade mer. Hur mycket du än ville. Mot din vilja. Hur mycket än vi ville. Mot våran vilja.
Det är ett halvår sen som jag glatt åkte ut till Täby för att spela SM med skollaget. Ett halvår sen som jag inte hade en aning om vad som väntade här hemma i Järfälla just den dagen. Den 10 mars. Vi vann matcherna, och jag tänkte hela tiden på att jag skulle skicka resultaten till dig, som jag alltid brukade göra. Men jag gjorde inte det den här gången. Jag gjorde inte det. Jag skickade dom till mamma istället. Till dig skickade jag istället ett annat sms. Kommer du ihåg det pappa? Det finns kvar i din inkorg, och det står "Varje dag, pappa. Varje dag älskar jag dig. Miljoner kramar från din Lisa." Det skickade jag samma dag. Den 10 mars.
Några timmar senare andades du inte. Då fanns du inte mer.

Det är ett halvår sen som jag la mitt huvud bredvid dig, och armen om dig, där du låg så stilla med ditt och mitt hjärtat runt vänster handled. Du andades inte längre. Älskade pappa. Min pappa hade somnat för alltid. Min pappa som några månader innan hade spelat innebandy som vanligt. Min pappa som några månader innan hade skrattat hela tiden som vanligt. Min pappa var borta. För alltid. Jag var tom. Min blick stod helt stilla. Jag var tom. Tom på allt utom tårar. Tårar och kärlek till dig. Chocken smög sig på. Sorgen började växa. Vad spelade det för roll att vi vann alla matcher? Ingen alls.

Jag minns dagen som om den var igår.
Vi har varit utan dig i ett halvår nu. Även fast du varit nära inombords.
Ett halvår utan dig idag.
Snälla, pappa, kom tillbaka.



Jag satt nyss vid din säng.
Som ett litet svagt barn, och grät.
Mina tårar rinner, pappa.
Mina tårar rinner för dig.
Jag försöker tänka på det du skrev till mig...
Men det är svårt.
Men jag försöker.

ROLLE JOHNSSON
26/10 1959 - 10/3 2009

Tiden går så långsamt. Men ändå så snabbt.

Jag älskar dig pappa - varje dag.
Vi saknar dig här hemma.
Ingenting är sig likt. Kom till oss.


Kommentarer
Postat av: Elin

Jag minns också den dagen twin. Men den dagen jag verkligen aldrig kommer glömma, det var när vi hämtade dig efter vår träning dagen efter. När jag gick ur bilen och såg din tomma blick och bara tog dig i din famn. Mitt hjärta gjorde så ont då. Jag älskar dig så otroligt mycket Lisa. <3 hand i hand

2009-09-10 @ 16:12:38
URL: http://eluuns.blogg.se/
Postat av: Malin

Hej gumman.

Helt otroligt att det gått så lång tid, jag tycker också att det känns som igår. Jag tänker på er ofta, er alla fyra.

Jag vill bara att du ska veta det och att jag verkligen beundrar dig och din styrka Lisa. Jag känner ingen som är så stark som du. Älskar dig.

2009-09-12 @ 13:27:24
Postat av: Lisa

Tack snälla, fina Malin. Det värmer, det vet du.

Snart syns vi. Om en vecka :) stor kram

2009-09-12 @ 15:37:17
URL: http://upptillhimlen.blogg.se/
Postat av: Camilla

Beklagar verkligen.

2009-09-14 @ 15:20:39
URL: http://doden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0