Imorgon ska jag göra allt för att göra dig stolt, pappa.

Hej fina papi.

Ikväll firade vi härliga Johanna Airas som fyllde 20 år i måndags. God mat med härligt folk. Jag gick hem redan vid halv 10 eftersom att vi har samling 9.30 imorgon bitti, men det var väldigt trevligt iallafall och hon blev jätteglad för presenterna. Det var det viktiga - att hon är glad på sin dag. Eller hur?

Imorgon ska jag göra allt för att göra dig stolt, pappa. Det kommer - som alla andra gånger - bli tufft. Men jag ska kriga. Vi ska kriga. Det lovar jag. Vad är det för roligt om det inte är en utmaning och svårt?
Vi fick ett citat från coach, som Michael Jordan har kläckt ur sig någon gång. Jag satte upp det, skrivet med bläck, på min dörr in till mitt rum. "I can accept failure, everyone failes at something. But I can not accept not trying." Klokt. Sant. Starkt. Jag ser det citatet varje dag. Det kan vara nyttigt.



Kommentarer
Postat av: rebecca

Svar: Du har så rätt så... Ibland är minnerna dock för dåliga, för att se det fina.. Ibland gör minnerna så ont och synen skär inom en.. Men man har dom fina minnerna också, dom som får en att le. Minnerna är det man lever på idag. Välvalda ord fina du <3



Tur att du skriver så kloka meningar i din blogg, fastnar totalt för dem. Älskade det du skrev nu också, så sant.. Så sant.

2009-10-18 @ 00:22:48
URL: http://rks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0