Bara för dig

Pappa, vet du? Vi lyckades göra dig stolt. Jag lyckades göra dig stolt. Tillsammans med mina lagkamrater som lyfter mig hela tiden. Vi vann. Vi vann, pappa. Jag försöker tänka att jag spelar för dig, för när det går vägen - då känns allt en liten gnutta lättare mitt i allt det svåra och onda. Du är med mig vart jag än går. Vart jag än är.

Direkt efter matchen såg jag att jag hade ett sms från Öberg. Hon kunde inte vara med under matchen ikväll. Vet du vad det stod, pappa? Så här hade hon skrivit:
"Hej gumman! Grattis till en bra match. Kul att du hittat formen... Det gläder mig. Ville bara säga att jag tände ett ljus för din pappa idag när jag var i kyrkan. Tänkte på dig o din far... O att du skulle få briljera idag. Puss o kram. Öberg"

Jag började gråta för mig själv när jag läste det. Men insåg att det kanske inte ser så snyggt ut om jag sitter och lipar mitt i all segerglädje. Men det gav mig kraft mitt i allt. Ett lugn. Dom där meningarna.
Nu vet jag att du har flera ljus som brinner. Som brinner för dig. Bara för dig. För min pappa. För våran Rolle.
Det är ljust för dig. Hos dig. Mitt ljus, har ljus. Du har ljus. Älskade pappa.



Jag gör allt för att göra dig stolt.
Allt. Vad som helst. När du vill.
Jag saknar dig hela tiden pappa.


Kommentarer
Postat av: Camilla

grattis till vinsten Lisa! :)

2009-10-06 @ 00:23:06
URL: http://camillazetterholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0