Sorg kan göra fysiskt ont.

Hej älskade pappa.

Sent igår kväll började jag skaka hejdlöst, frossade, mådde illa, hade ont överallt på och i kroppen, hade ont i huvudet, det stack överallt, ont i alla leder osv. Det kom från ingenstans. Jag blev lite orolig. Jag grät. Jag tänkte att jag skulle försöka slappna av och bara somna. Men det gick inte. Inte alls. Så jag ropade in mamma, och hon fick ringa sjukhuset/vårdguiden. Dom sa att det är typiska symptom för influensan. Mamma la på massor med filtar på mig, klädde på mig ett underställ och raggsockor, och en värmedyna. Och där låg jag under täcket och skakade ändå.
Efter en lång stund började skakandet lugna ner sig en aning. Och då kom den höga febern. Jag mådde jättedåligt. Jag är inte van vid att vara sjuk, så det var obehagligt att inte kunna hejda skakandet eller allt som gjorde ont. Men idag mår jag bättre. Men inte bra. Så jag får inte träna ikväll. Men imorgon, då ska jag må bra igen.

Om det inte är influensan, pappa, vet du vad det kan vara då? Sorg. När man bär stor sorg kan kroppen reagera på de mest olika konstiga vis. Det vet jag om, men har inte riktigt tänkt i dom banorna. Sorg kan göra fysiskt ont. Jag hade så ont. Så otroligt ont. Jag saknar dig. Jag är ledsen. Varje dag.
Jag behöver dig. Vill ha dig nära oss. Min finaste ängel.




Jag älskar dig - varje dag


Kommentarer
Postat av: Cissi

Krya på dig kära vän! :)

2009-11-04 @ 21:14:26
URL: http://sthlmojag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0