På alla änglars platser.

Hej himlens bästa ängel.

Igår kväll åkte jag och mamma till dig. Det var kolsvart. Och kallt. Vi hade med oss en ficklampa. Du vet att jag är mörkrädd. Jag hade på mig vinterjackan för första gången under den här hösten.
Det var fint med alla ljus som lyser på alla platser. alla änglars platser. Vi tände två ljus hos dig, så nu lyser det fint. Som det ska göra varje dag hos dig.
Efter att vi varit hos dig åkte vi hem till Anders och drack te och pratade lite. Skrattade lite. Han är så snäll, din vän. Så omtänksam.

Såg du mig när jag lös på din plats, pappa? Såg du oss när jag lös på dig igår? Jag riktade ficklampan upp mot himlen, men det blev inte ljusare någonstans. Såg du mig och mamma? Såg du ljuset?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0