Tårar på mors dag

Hej bästa pappa!

Idag är det mors dag, och jag och lillen hade köpt en bok och en tröja till mamma som hon fick i morse. Hon började gråta. Mamma grät. Mamma grät på mors dag. Det var inte meningen. Men kanske blev hon mer påmind om att hon faktiskt är mamma till två barn också, inte bara änka (usch, det är ett sånt fult ord). Hon saknar dig så mycket pappa. Du var (och är) hennes bästa vän. Ni hör ihop. Det är ni två. Ni har gjort så mycket tillsammans. Ni hade ett liv tillsammans.
På presenten stod det "Till världens bästa mamma på mors dag. Vi älskar dig". Hon blev glad också.
Mamma säger att vi är det allra viktigaste för henne, att hade hon inte haft oss, så vet hon inte vad hon hade gjort. Hon är den viktigaste för oss också. Tillsammans med dig pappa. Det hoppas jag att hon har förstått. Vi saknar dig. Älskade pappa.
Vi var hos farmor som vi alltid brukar vara på mors dag. Fast det är ju din mamma. Du brukar vara med. Nu var du inte det. Vi plockade syréner till farmor, i tre olika färger. Mörklila, vita och ljuslila. Vi plockade dom från våran tomt. Fint va? Du vet hur det ser ut. Det luktade sommar. Riktig sommar.
Fast det här kommer inte bli någon riktig sommar. Oavsett om det luktar syréner.

Jag älskar dig mest av allt - varje dag
Snälla, kom tillbaka?




det finns inga ord som kan förklara hur mycket jag saknar dig
du är den finaste som finns

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0