Jag grät. Jag skrattade. Log

Tänkte bara säga god natt till dig, världens bästa pappa.
Jag är hemma hos Johan nu. Det har varit strömavbrott ganska länge. Kolsvart. Tur att vi inte var uppe i Idre va? Då hade vi frusit efter ett tag. Vi tog en promenad ner till vattnet och marinan. Vi pratade. Jag grät. Vi pratade, minnen om dig, saker du brukade göra, saker vi brukade göra. Jag grät. Jag skrattade. Log. Du har gjort så himla många knäppa och roliga saker pappa. Gud vad jag saknar det. Gud vad jag saknar dig.

Jag gjorde som jag brukar idag, när vi var vid graven - torkade några tårar på våran sten. Som blir till varma pussar till dig. Jag ska dit imorgon igen tror jag. Mamma är där mer än vad jag och lill-Johan är. Flera flera flera gånger i veckan. Men det betyder inte att vi älskar dig mindre och tänker på dig mindre. Jag tänker på dig varje sekund. Jag saknar dig hela tiden.

Om 5 dagar tar jag studenten pappa. Jag hoppas vid allt att du kommer se mig den dagen. Det kommer kännas så konstigt att inte se dig stå där.
Snart ska vi lämna tillbaka din bil till ditt jobb. Då "försvinner" ännu en del av dig. Mamma har ju köpt en ny bil, det sa jag för några dagar sen att hon skulle, eller hur? Ska jag säga vilket märke? En Golf. Jaaaaaaa, precis, det är ju inte direkt vad du hade valt. Du hade valt Volvo, ingenting annat. Men det här kommer bli bra.

Nu är det dags att hoppa i sängen. För dig med pappa. Om du inte redan har somnat i någon soffa någonstans. Med fjärrkontrollen bredvid dig. God natt världens bästa pappa.

Jag älskar dig - varje dag.

OHANA



Ditt och mitt hjärta. Håller du i ditt hårt? På vänster handled, som alltid?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0