En tripp till den riktiga solen



Pappa, idag i skolan klickade jag och Sophie hem en sista-minuten-resa för oss två till Mallorca. Vi åker två dagar efter att vi har sprungit ut, och det ska bli så jäkla härligt! Ett fyrstjärnigt hotell, vi gillaaaaaaaaaaaaaart! Mamma sa när vi betalade resan att hon betalar den i och med mina betyg, för hon vet att du hade velat ge mig pengar som vanligt efter att ha fått slutbetygen i handen. Vi saknar dig pappa. Varje sekund. Varje minut. Varje dag.
Din gravsten är klar, eller ja, vi har bestämt med företaget hur den ska se ut och det kommer ta någon månad eller två innan den står där. Så så länge får korset vara där, tillsammans med alla fina blommor och stenar.
Jonteponte har beställt hem en ny cykel, en sån där jävla bmx eller vad det heter, som han fick hem igår. Du kan tänka dig hur cool han känner sig va? Den där Johan. Din son. Han saknar dig.
Viftar du med djurgårdsflaggan? Är det för att du har lämnat oss som djurgården har blivit så jävla kassa i fotboll? Jag tror det. Dom förlorar och dom förlorar. Dom har ju förlorat sitt största fan.

PS. Jag läser ditt brev till mig varje dag. Mamma läser sitt varje dag också. Varje kväll innan hon ska sova.


Håller du ditt och mitt hjärta hårt? Jag gör det varje dag. Jag gav det till dig när jag fick beskedet den 12 december om att du var sjuk. Och du hade det med dig hela tiden, antingen hängades över sjukhussängen eller runt vänster handled. Jag också. Du hade det runt handleden när du lämnade oss också, och det fick sitta kvar så att du alltid har det med dig. Ditt och mitt hjärta. Vi har ett varsitt. Du och jag pappa. Världens bästa pappa.

Kommentarer
Postat av: Sophie

Mallis är precis vad du och jag behöver. Tid i solen, bara vila och njuta av lugnet. Det förtjänar vi. Jag finns alltid här för dig, glöm aldrig det. <3 <3 <3

2009-05-30 @ 00:00:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0