Vi är på olika platser, men i samma hjärta

Pappa, vet du? Helt plötsligt känner jag mera glädje ikväll inför imorgon än vad jag har gjort tidigare. Inför studenten. Innan har det mest känts jobbigt. Idag under studentfotograferingen och studentlunchen kände jag att "vilka ska jag ta studenten med om inte den här underbara klassen med alla dom här underbara människorna?". Därför känns det bra. Men samtidigt vill jag inte ta studenten utan dig. Du ska ju stå där. Men det är ju ingenting jag kan ändra på. Du är där du är. Jag är där jag är. Vi är på olika platser, men i samma hjärta. Ikväll var jag hemma hos Becky. Hon tog studenten idag. Roligt va? Hon om någon har ju längtat efter att få dra från skolan! Eller hur? Jag är stolt över henne. Imorgon är det min tur. Jösses vad tiden har gått fort (om man ska låta lite vuxen). Jag håller på för fullt och städar här hemma och mamma fixar det sista. Jag kommer säkert inte kunna sova i natt. Imorgon smäller det! Helt otroligt. Önska mig lycka till världens bästa pappa! Jag älskar dig - varje dag. "... för vi har tagit studenteeeeeen - fy fan vad vi är bra!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0