SMS från pappas vän

Igår var en dag där mobilen fylldes av grattis-till-studenten-sms.
Men vet du vilket sms som jag tyckte mest om pappa? Sms:et från Anders. Din bästa vän. Så här skrev han:

"Grattis till studenten!! Jag minns min, pappas å övriga klassens så väl (det gör sthlms polisen oxå) okej det sista var en lögn. Turligt nog var det stekhett o sol den dagen, i o f efter midnatt är det kanske ingen skillnad på om det kommer regn eller champagne uppifrån. En ovanlig och rolig sak med den kvällen var att vi kom in på alla ställen vi ville! För att vi druckit lagom? Nej, för att pappa INTE HADE TRÄSKOR... :) Nu åkte vi ju aldrig flak, däremot drack vi nog varsitt det dygnet... Det var runda burkar som det stod Pripps blå på. Minns det faktiskt väl nu, men det gjorde vi inte dagen efter. M Uggla med "Varning på stan" o "1977" var vår ledstjärna. Nu är det din tur att ha kul. Tror det är viktigt att både ha kul o vara ledsen. Men inte samtidigt. Ha det bara kul idag! Hälsningar Anders! (tror pappa skulle ha sagt samma sak)."

Jag fick mig ett gott skratt, samtidigt som tårarna kom för saknaden av dig pappa. Visst var det fint pappa? Han saknar dig mycket. Han är här ganska ofta numera. Han kommer hit idag. Han hjälper oss med mycket. Anders är så snäll. Det har han alltid varit. Eller hur? Ni har gjort många roliga saker tillsammans. Du och han.




Kommentarer
Postat av: Viola

Hoppas du hade en helt fantastisk dag lisa och att du mår som du förtjänar idag!!! <3<3<3 kärlek

2009-06-06 @ 16:29:14
URL: http://vajola.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0