Precis som du gör i mitt hjärta

God morgon bästa pappa! Har du sovit gott?

Jag har inte sovit gott. Det tog en evighet innan jag somnade i natt. Jag låg och skrev i boken till dig och efter det tog alla tankar över, alla känslor och alla tårar.
Mamma har sagt att jag alltid får komma in till henne när jag inte kan sova, men jag kände att jag inte ville väcka henne. Inte nu. Hon behöver den lilla sömnen hon kan ta till sig. Hon har det jobbigt nu. Alltid.
Jag och mamma köpte en ny skrivbok igår som jag kan fortsätta skriva i när den jag skriver i nu tar slut, vilket är snart, om några dagar. Det är den tredje skrivboken jag ska börja på pappa. Jag skriver till dig varje dag. Längst bak i boken ligger ditt brev. Längst in. Djupast. Precis som du gör i mitt hjärta - ligger djupast, längst in, i tryggaste förvar.

Jag saknar dig så mycket pappa. Är det så här det känns att vara halv? Jag vill inte. Vi vill inte.
Idag ska jag handla det sista som behövs för fredag till mottagningen med mamma. Usch, jag vill inte ta studenten utan dig pappa. Jag vill bara inte.
Är det dina tårar som kommer vara det utlovade regnet?



Jag älskar dig - varje dag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0