Orden är många - men det finns inga

Cancer. Chock. Begränsad. Fallande. Leende. Ofrivilligt. Familj. Orättvisa. Luft. Kärlek. Vilja. Mörker. Värk. Hopp. Förlust. Pussar. Styrka. Sammanhållning. Arg. Kämpa. Hjärta. Tungt. Kramar. Försökte. Olidlighet. Orkeslös. Otrolig. Lidande. Sjukhus. Ilska. Krossad. Svart hål. Sorg. Smärta. Hård. Nedbruten. Andas. Viljelös. Ledsen. Ork. Rädd. Förändring. Svag. Kärleksfull. Stark. Hålla hand. Oförtjänt. Tårar. Varje dag. Livrädd.

Du ville bara sova. Men du ville inte dö. Du ville inte dö. Du ville finnas. Vara frisk.
Jag saknar dig pappa. Du förtjänar att vara här. Det är det som gör mest ont - att du inte får vara här, för det var det du ville mest av allt.
Varje dag in i det sista sa du att vi var i ditt hjärta, och att du var lycklig över det. Lycklig. Var det rätt ord? Ja, för vi var och är din familj. Familj. En familj.
Livrädd. Du ville inte dö. Världens bästa pappa.

Sov gott. Jag älskar dig



Kommentarer
Postat av: Mija

Hej



Har av en händelse hittat denna blogg, och den griper tag i mitt hjärta så oerhört! Du skriver så vackert och så träffande. Min pappa dog för 10 år sedan och det gör inte lika ont längre, men fortfarande tänker jag på honom vareviga dag.

Kram till dig!

2009-06-16 @ 20:53:58
Postat av: lisa

hej mija,



tack snälla för fina ord. Jag beklagar bortgången av din pappa. Jag tror aldrig att man kommer sluta tänka vareviga dag, men kanske kommer smärtan minska stundtals. Tack igen!



Kram

2009-06-16 @ 22:55:06
URL: http://upptillhimlen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0