Jag gav dig en puss innan vi gick

Hej pappa!

Imorse åkte lill-Johan med Jacko, Anton och Pelle till Gotland och ska vara där i en vecka. Roligt va? Det kan han behöva. När han hade åkt så hoppade jag och mamma in i bilen och åkte ut till Eva och Pelle och gänget till deras land. Det var härligt att träffa dom, och Eira gör så att man ler och skrattar hela tiden.
Innan vi åkte ut dit så tog vi en sväng förbi dig pappa, vid graven. Blommorna blommade fint. Det är bra att det har regnat en del. För då har du det fint. Och sen kom solen och lyste på dig. På din plats.
Det känns lika konstigt varje gång när man är vid graven. Det ska inte stå "Roland Johnsson" vid en gravplats. Inte nu. Inte om några år heller. Kanske om 40 år. Det hade varit godtagbart. Men inte nu. Det är fel. Overkligt. Ofattbart. Du ska inte vara där. Du ska vara här. Jag vill kunna krama dig, Skratta med dig. Jag gav dig en puss innan vi gick. Mamma med. Efter en stund gick vi ner mot bilen igen, och jag la min arm runt mamma.
Vi saknar dig så mycket pappa.

När vi åkte från landet, så var det kö. Då kom jag och tänka på när jag ringde dig nästan varje vardag runt halv fem och frågade vart du var. Då satt du i köer på väg hem. Kan du inte sitta i långa köer igen pappa? Jag kan gladeligen sitta i långa köer istället för dig, bara du kommer tillbaka. Kommer du tillbaka då älskade pappa?

Utanför ytterdörren ligger stenen som alltid har legat utanför vårat hus. Jag tänkte på den extra mycket idag innan jag gick in. Den gula stenen som det står "här bor Monica, Rolle, Lisa och Johan" på med blå färg. Det ska stå så. För du är alltid med oss. Du bor här. Bara inte på samma sätt längre. Men du finns här. Du finns här för evigt. Du är med oss. Vart vi än är.




Finaste pappa

Kommentarer
Postat av: Anonym

vill bara säga att du har världens finaste blogg och din pappa var nog en fin människa! Jag tänker på dig och gråter med dig. Kramar!

2009-06-22 @ 01:20:21
Postat av: lisa

tack snälla "anonym". Det var fint sagt, och det värmer. kram

2009-06-22 @ 08:40:34
URL: http://upptillhimlen.blogg.se/
Postat av: lisa

tack snälla "anonym". Det var fint sagt, och det värmer. kram

2009-06-22 @ 08:40:42
URL: http://upptillhimlen.blogg.se/
Postat av: Mija

Jag måste återkomma här hos dig!



Är definitivt "fast" i din blogg, om hur vackert du sätter ord på dina känslor och hur du skriver till din pappa.

Att skriva är ett "bra sätt" att ventilera sig på, när man befinner sig i jobbiga skeden i livet.

Men allra helst vill man ha sina nära och kära hos sig i det riktiga livet så klart!



Stor varm kram, fastän vi inte känner varandra!

/M



2009-06-22 @ 15:29:32
Postat av: Anonym

Tack snälla Mija! Jag uppskattar verkligen dina kommentarer, från hjärtat.

Ja, skriva är ett mycket bra sätt att få ur sig/ventilera. Andra föredrar andra metoder - men skriva rekommenderas verkligen. Och självklart; man vill hellre ha den man saknar i det riktiga livet. Utan tvekan.



Tack återigen Mija! Kram

2009-06-22 @ 18:35:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0