God morgon pappa

God morgon pappa. Har du sovit gott? Man blir ju trörr efter en hel jobbvecka. Nu förstår jag varför du och mamma alltid var så trötta på fredagskvällarna. Varför ni somnade så tidigt i soffan. Känner jag dig rätt så ligger du nog kvar en stund i sängen vid den här tiden. Jag är ute hos Johan i Stenhamra nu.
Jag har inte tid med att ligga och sova idag, för vi ska spela Nibbla cup. Du vet, fotbollsturneringen ute på Ekerö med Johan och dom? Det ska bli roligt. Fast jag har ju inte kunnat träna på över en månad, så det lär ju inte gå toppen - men det struntar jag i. Ja, älskade pappa, jag ska ta det lugnt, oroa dig inte. Förra året blev det brons. Det här året ska vi försöka ta guldet. Håll tummarna. Du kanske ser våra matcher? Uppifrån. Eller från något annat håll. Våran första match börjar 9.30, så då är du nog vaken.

Jag skriver sen hur det gick.
Jag älskar dig mest av allt i hela universum - varje dag.




Nibbla cup förra sommaren. Då var allt som det skulle.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0