Du ville vara kvar

Du kände smärta. Du led. Du ville inte försvinna. Du ville vara kvar hos oss. Du ville inte dö. Det gör ont när jag tänker på det pappa. Att du led. Du ville inte dö.
Jag hoppas någon där uppe i himlen (eller till vilken plats man nu kommer) skäms. Jag hoppas att den varelsen skäms för att den ryckigt hissade upp dig mot din och våran vilja. Vi ville ju inte. Du ville ju inte.
Jag hatar himlen, även om den kan vara så vacker ibland. Men det är nog för att du är där, den vackraste ängeln. Min älskade pappa. Världens bästa pappa. Du fattas. Jag saknar dig.
Varför måste människor dö? Kan man inte bara få finnas för alltid? Allt är inte dött. Kärleken kommer aldrig dö. "Sorgen är kärlekens pris." Kom tillbaka.




Du ville vara kvar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0