Djurgårdsfärger

Hej älskade pappa!

Igår kväll kom Johan hem från Gotland. Det var härligt att se honom igen, det är inte varje dag man är ifrån sin lillebror så länge. Han hade köpt en varsin t-shirt till mig och mamma. På min stod det "blond och smart". På mammas stod det "fortfarande snygg efter alla dessa år!". Han fick oss att skratta. Johan fick oss att skratta. Som så många gånger förr. Fast då var du med. Gud, vad vi har skrattat mycket tillsammans. Allihopa.
Jag kan höra ditt skratt hela tiden. Inom mig.

Idag har jag, mamma och Johan flängt överallt känns det som. Vi åkte till Jakan och skulle bland annat fixa nytt leg till mig. Jag tog foto i en sån där automat, och jag bad lill-Johan välja vilket av fotona som jag skulle välja. Det var inte det jag ville ha, men jag lät honom välja. Han valde det som "jag såg mest brun ut på" enligt honom själv.
Sen åkte vi till din grav. Alla fina blommor såg lite ledsna ut nu när det har varit så soligt väder, så jag vattnade rejält. Vi satte dit en bukett med blommor. Vita, röda och lila blommor.

När vi kommer nästa gång till dig, så ska vi plantera nya blommor runt om. Så att det blir lika fint som förut. Du ska ha den finaste gravplatsen av alla där.
Mamma frågade mig och Johan vad vi ville ha för färger på dom nya blommorna. Vi sa båda två "gula, röda och blåa". Djurgårdsfärger. Djurgården låg dig varmt om hjärtat. Och det vet vi om. Det vet vi om. Och det lever vidare.

Imorgon bitti åker vi tre till Göteborg och kommer hem på lördag kväll. Vi ska hälsa på Nisse och Ingrid, och bo där. Och ha en rolig vecka där. Precis som du och Johan gjorde för några år sen, när jag spelade Gothia. Dom tyckte mycket om dig pappa. Tänk vad många det är som tycker om dig. Otroligt.



Du var ju så lycklig... Älskade pappa. Världens snällaste människa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0