Vi var lyckliga

God morgon pappa!

Nu har jag varit på jobbet i en och en halv timme, och det är ganska lugnt här än så länge. Nu skulle du också ha varit på jobbet i en och en halv timme. Du brukade komma till jobbet strax innnan 8, om du inte skulle någon annanstans på morgonen, till en kund eller så. Jag saknar att se dig komma in i köket tjugo över 7 på morgonen och säga "hej" med ett leende. Jag saknar att säga till mamma att "nu går han upp", när hon frågar om du har gått upp ännu, när jag hör dig gå upp på det sättet som bara du lät på. Jag kände igen om det var du som gick på golvet, eller om det var någon annan.
Jag kommer aldrig mer få se dig gå upp på morgonen. Jag kommer aldrig mer få se dig gå och lägga dig på kvällen.

Vet du vad jag tror pappa? Eller nej, tror är fel ord. Vet du vad jag vet pappa? - Att du tyckte om ditt liv. Att du var lycklig. Att du var glad.
Du var lycklig. Vi var lyckliga. Vi var lyckliga. Tillsammans.



Ditt hjärta var fyllt av oss.
Dutt hjärta är fyllt av oss.
Våra hjärtan är fyllda av dig.

Vi saknar dig så mycket pappa.
Allihopa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0