Jag ska vinna för dig

Papi, igår kväll var jag, Johan och Berra och spelade minigolf vid Brostugan.
Tänk vad med minigolf vi har spelat där och på andra ställen. Du, jag, mamma och Jonteponte. Och lika många gånger som du sagt "jag har aldrig förlorat" och varje gång vi har dragit på smilbanden lika mycket vid dom tillfällena. Kommer du ihåg när jag vann över dig en gång där? I minigolf. Det glömmer jag aldrig. Det har du säkert inte gjort heller. Det vet jag. Du var - tillsammans med mig - världens sämsta förlorare. Det lever kvar. Vidare.
När vi tre var där igår, så tänkte jag så mycket på när vi har varit där och spelat. Vi brukade åka dit någon vardagkväll lite då och då under somrarna. Och vet du pappa? Jag vann igår! Såg du det?

Jag ska aldrig mer förlora. Aldrig. Jag ska kämpa för dig. Jag ska vinna för dig. I allt.



Jag kämpar för dig - varje dag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0