Dom får mig att orka

Tårar i ögonen... Längs kinderna... Tänker på dig...

Hej pappa!

Nu har jag kommit hem från första innebandyträningen den här säsongen. Det var ovant. Men härligt som vanligt.
Somliga orkar inte fortsätta med sin "hobby" efter att de varit med om en stor personlig förlust, en enorm sorg eller dylikt. För att dom inte finner orken. För att dom inte finner styrkan. Viljan. För mig är det snarare helt tvärt om - det är med laget som jag hittar min styrka och ork. Dom tar fram min vilja. Dom får mig att orka. Det där fungerar nog olika hos olika individer, tror inte du det? Alla är vi unika. På något sätt. Till och med jag.

Ikväll är första natten som det känns jobbigt att vara ensam hemma. I natt är det ingen som sover här, men jag tror att jag skulle behöva det. Men jag vill inte be någon komma hit med så kort varsel. Jag får bara ta och försöka somna. Trots tårarna. Tankarna. Tårarna. Tankarna. Tårarna.

God natt pappa.
Önskar att du var här.
Eller med mamma och lillen.




Jag kommer inte kunna tänka positivt förrän jag vet med säkerhet att du har det bra. Att du inte har ont. Tar det en evighet - så får det ta en evighet. Jag vill vara säker. Du måste ha det bra. Jag älskar dig. Mest av allt i hela universum. Världens bästa pappa.
Min pappa.

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag hittade din blogg idag och nu hra jag läst igenom hela och tårarna bara rinner. Du är så otroligt stark trots det som har gått igenom, jag beundrar dig verkligen!

Jag har en fråga, vad står OHANA för som du skrev väldigt mycket i början?

2009-07-23 @ 21:07:29
Postat av: lisa

tack snälla "anonym", det värmer det du skriver.

OHANA betyder "familj" på ett språk inom den Hawaiianska kulturen. På min rygg står det "OHANA varje dag", vilket alltså blir familj - varje dag. min pappa sa till mig varje dag att han älskar mig varje dag.

2009-07-23 @ 21:11:59
URL: http://upptillhimlen.blogg.se/
Postat av: twin.

Du vet att jag hade kommit på stört om jag varit hemma. jag älskar dig <3

2009-08-02 @ 21:35:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0