Det var du och jag

God morgon pappa.

Just nu är det lugnt här på jobbet, så jag passar på att även skriva till dig. Inte bara tänka på dig.
Idag är det en i personalen här som har med sig sin dotter till jobbet. Dottern ser ut att vara runt tre-fyra år. När jag såg dom i morse, gåendes hand i hand, så tänkte jag på alla gånger jag var med dig på ditt jobb. Jag var lika glad varje gång jag skulle följa med dit. Jag kommer ihåg att jag frågade många gånger om jag fick följa med dig vissa dagar som det inte alls gick. När jag skulle till skolan eller så. Jag gillade att vara där. Och då var vi alltid tillsammans också. Det var du och jag.
Du var så duktig på ditt jobb. Så otroligt duktig. Men du gjorde aldrig något väsen utåt att du var framgångsrik. Det har jag fått veta såhär lite i efterhand. Du var verkligen duktig. Duktig på riktigt.

Jag saknar dig pappa.
Jag saknar dig hela tiden.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0