Den måste ju vara någonstans?

Pappa,

alla vet att du var Djurgårdare. Att du höll Djurgården extra varmt om hjärtat och aldrig svek. Det var länge sen det gick så här dåligt som det har gjort för Djurgården hittills i allsvenskan. Och vet du vad jag tror är en anledning till det pappa? Jag tror att det är för ett av deras största fan är på fel sida, i himmelen. Att du hejar på dom från fel sida. Från fel håll. Du ska sitta på läktaren eller vid tv:n och följa dom.
Hoppas att det inte går lika dåligt för Djurgården i hockeyn i år, som det har gjort för fotbollen hittills. Eller hur pappa? Du får heja extra mycket därifrån, så att dom reser sig. Det vet jag att du gör.

Jag gav dig flaggan som du köpte till mig när jag var mindre, när du och jag alltid var på hockey tillsammans och hejade på Djurgården, på din begravning. Jag la den på kistan. Jag la dit dina solglasögon också, ifall det är soligt där du är och så kan du ha dom på dig som Magnus Uggla, som du tyckte om. Har du sol pappa?

Har du flaggan pappa? Har du solglasögonen? Jag la dit ett foto på dig och mig också. Har du det? När jag kollar på väggen där flaggan brukade hänga, i mitt rum ovarför min säng, och att den nu inte hänger där, så tänker jag att du har den. Den måste ju vara någonstans? Och det var vid dig den låg sist. Den fick följa med dig.



Kommentarer
Postat av: Kari

Du har en jättefin blogg Lisa.

Jag och din Pappa spelade innebandy ihop i en herrans massa år i Bele.

Jag lovar att han är stolt över din blogg.

2009-07-27 @ 14:23:10
Postat av: lisa

Hej och tack Kari.

Jag kommer väl ihåg dig. Jag var ofta med pappa och kollade på era matcher som brukade vara på vardagskvällar eller söndagkvällar när jag var liten.

Om jag inte minns fel, så träffade jag och pappa dig vid Veddestaspåret förra sommaren. Tänk vad allt kan vända snabbt.

Hoppas allt är bra, och sköt om dig!

2009-07-27 @ 14:29:08
URL: http://upptillhimlen.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej Lisa

Det stämmer att vi träffades på Veddestaspåret

Förra sommaren.

Hälsningar Kari

2009-07-27 @ 14:50:04
Postat av: lisa

då mindes jag rätt! hälsn, L

2009-07-27 @ 15:11:25
URL: http://upptillhimlen.blogg.se/
Postat av: becki

Tack så mycket tjejen :)

ja klart vi måste ses snart! Jobbar du fortfarande? <3

2009-07-27 @ 18:50:32
URL: http://barabecks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0