Man kan inte låtsas.

Hej älskade pappa.

Idag har jag, Julia och Sophie bakat hela dagen hemma hos Trophy. Med julmusik i bakgrunden. Det började snöa. Jag och mina stjärnor från skolan. Jag är kvar här i Sollentuna nu och har ont i magen efter all pepparkaksdeg som vi har proppat i oss. Men det är svårt att låta bli, eller hur? Ändå sitter vi här och käkar chips och dricker cola. Och strax ska vi käka middag också. Efter det ska vi frossa i glass. Det är dags att skärpa sig snart, visst? Vi får se när det blir. Nyårslöfte kanske? Såna ska man inte ha. Vi är grymma på att äta.
Jag brukar göra ett pepparkakshjärta som det står mamma i och ett som det står pappa i. Nu gjorde jag inte det. Jag ville inte. Jag kunde. Man kan inte låtsas.

Jag tänker på dig hela tiden. Kom tillbaka.




Tänk att inte få säga god jul till dig i år...


Kommentarer
Postat av: Dante

Oj.. jag hittade hit av en ren slump och blev så berörd. Vilken fantastisk blogg till din pappa och vilket klokt sätt av dig att bearbeta. Jag har förlorat min mamma i cancer. Hon sitter på ett moln och dricker rödvin. Ibland tittar hon till mig. Jag delar inte ditt liv men jag delar kanske några av dina känslor?



Må väl. Jag kommer tillbaka.

2009-12-12 @ 21:53:51
URL: http://dante.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0