Jag ska vinna, och jag ska göra det för dig.

Hej världens bästa pappa.

Idag var vi och köpte massa raketer till imorgon. Jag tror inte att det är så många av oss som har behov av att skjuta raketer imorgon. Men killarna behöver få göra det. Johan allra mest. Ni brukade göra det tillsammans. Han har lärt sig mycket av dig. Och det märks på honom så tydligt att du fattas honom. Otroligt tydligt. Han saknar sin pappa lika mycket som jag.

Jag och Sophie har suttit och spelat fia med knuff ett tag. Jag har fått din sida även när det gäller att vara dålig förlorare. Men jag vann när vi spelade nu.
Det är det jag har lovat dig och mig själv - att jag ska försöka vinna i allt som jag står inför. Det spelar ingen roll om det gäller fia med knuff, kubb, en vanlig match eller något livsviktigt. Det spelar ingen roll. Jag ska vinna, och jag ska göra det för dig. Precis som jag har lovat. Man håller vad man lovat. Eller hur, pappa?

Det känns konstigt att vara här utan dig. Konstigt. Men inte fel. För det är rätt. Rätt är inte fel. Det här är din plats. Sorgligt känns det. Sorgligt. Konstigt. Tomt.
Du ska vara här.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0