Du har ju många att vara hos.

Hej älskade pappa.

Igår var jag och mamma hos dig. På din plats. Vid din grav. Det är så fint där. Så lugnt och fridfullt. Du tyckte om att ha det lugnt runt dig. När du väl fick det. Fina pappa.
Vi tände tre ljus hos dig. Ett i lyktan och två på marken. Nu brinner det fint hos dig. Vi vill att det ska brinna hos dig varje dag, och det har det gjort också. Det ska alltid brinna hos dig. För dig.
Jag hoppas att jag träffar dig i natt igen. I världen som kallas drömmarnas land. Där är du dig själbv. Det betyder att du är dig själv nu. Att du mår bra igen. Visst? Det tror jag.

Du är med mig i varje steg jag tar. Det vet jag. Men ibland känns sidan om mig tom. Men då kanske du bara tar en liten paus. Du har ju många att vara hos. Älskade pappa.
Jag saknar dig.




Du älskade att vara i vårat hus i Idre. Som du gjort så fint. Det var ditt favoritställe. Det är mitt favoritställe nu, och det känns inte lika tomt där uppe som det gör här hemma. När vi är där - då är du också där. För det är din plats. Där man vaknar av tystnaden och somnar av lugnet. Våran plats. Familjens.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0