Det var som att tiden stannade till för en stund.

Hej älskade pappa.
Har du sovit gott i natt? Jag har sovit bra, men alldeles för lite. Så blir det ibland, och det var bara att pallra sig iväg i snön (det är massor av snö pappa, bra va?) och kylan till bussen och jobbet strax efter 7 i morse. När man väl kommer hit känns det bra. Trött-smällen på käften kommer lite senare. Vi har jullunch på jobbet idag, så efter den kommer jag nog hamna i någon slags svacka.

Jag har börjat jobba på en annan avdelning också här på jobbet. Idag är min första dag på den här avdelningen. Det har gått bra hittills. Men mitt hjärta hoppade till ett bra tag nyss. För vet du vilket företag jag tog emot en beställning av? Ditt jobb. Det var som att tiden stannade till för en stund.
Första dagen på en ny avdelning och den första ordern jag får till mig är från ditt jobb. Hur stor är den chansen?
Jag kommer ihåg när jag brukade vara med på ditt jobb när jag var mindre, pappa. Det gillade jag. Minns du? Klart du gör. Vi hade kul. Överallt hade vi kul. Jag saknar dig så mycket.

Sådan far - sådan son dotter. Jag behöver dig.


Kommentarer
Postat av: Dante

Se där ja -kanske en hälsning från Pappa? kram :)

2009-12-17 @ 21:13:31
URL: http://dante.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0