Visa dig, pappa

God morgon pappa. Har du sovit gott?
Jag har haft ont i magen hela natten. Det är nog lite allt möjligt som spelar in på det. Jag vill drömma om dig. Jag har gjort det några gånger.

Jag vill veta om du har det bra. Jag vill veta om du slipper lida där, där du är nu. Det finns aldrig någon garanti på någonting. Inte på någonting mellan himmel och jord. Inte på någonting mellan adjektiv och attribut. Jag vill ha den där garantin, pappa. Garantin som består av en lugnande känsla och trygghet i att du mår okej trots att du inte är där du vill och borde vara. Här hos oss. Ge mig och de andra runt omkring ett tecken på att du finns - på att du ser oss - och mår bra. Att du ler. Visa dig, pappa. Snälla.




Vissa stunder finns det inga ord.
Då blundar jag och tänker tillbaka.
Jag saknar dig hela tiden pappa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0