Ordet pappa

Hej älskade pappa.

Jag undrar en sak. Jag undrar många saker. Och du har säkert inget svar på det, men jag vet ändå att jag kan fråga. Ingen fråga är för dum, det har du sagt själv pappa.
Jag undrar när det ska sluta bli jobbigt att höra ordet och personen pappa i meningar nära inpå och utifrån. Jag undrar när det kommer sluta hugga till i bröstet när någon nämner ordet pappa. När kommer den tiden pappa? Kommer det komma en dag då jag kan le åt ordet 'pappa'? Kommer den komma? Just nu gör det bara så ont - till och med väldigt ont - att höra ordet i meningar och påståenden.
Min älskade pappa. Världens bästa pappa. Pappa. Min pappa.




Kom tillbaka pappa.
Och visa mig det där leendet igen.
Leendet som alltid smittade av sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0