Inte utan pappa

God morgon pappa.

Johan ska snart gå till skolan. Kan du förstå hur fort tiden går? Lilla Johan har börjat i sjuan. Lilla Johan är längre än både mig och mamma. Lilla Johan har blivit stora Johan. Jag saknar att höra er skratta tillsammans. Jag saknar att höra dig skratta åt alla knäppa och roliga saker som han gör och säger. Nu får vi skratta själva åt det istället. Jag saknar att höra dig säga hur duktig Johan är, hur stolt du är över honom. Lilla Johan har helt plötsligt blivit stora Johan. Min stora lillebror. Din och mammas son. Han saknar dig mycket, pappa. Han gör ofta saker som du gjorde, och efteråt så säger han "så brukade pappa göra..." eller "såhär gjorde alltid pappa...".

Du har format oss pappa. Du har gjort oss till dom vi är. Och det är jag glad över. Men jag vill vara den jag är tillsammans med dig. Med dig vid min sida. Inte utan pappa. Inte utan våran Rolle.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0